Although we have a different conception of time from yours, even for us the year is almost over, and it is natural to draw conclusions, being the most classic of activities for the last days of the year, in addition to eating and playing cards...
Then, in 2010. List everything we have done would be a very difficult task, but we can find the "key moments", the key frames that marked our year and so our work. First of all, the birth of Froggy is Back, an event as huge as the final episode of Lost (yes, Danilo Di Falco, we're talking to you, this is a provocation!). The peak has occurred on 18 May, but the job lasted more than nine months, as you had the chance to read in our previous blog, we collected the products of our short film and now it has almost 11 thousand views. That was the springboard for the Studios, which as you know were in the end of October at the Blender Conference in Amsterdam, to present Froggy, and even there we enjoyed enough success. It's been a way for us to meet the creators of Sintel, and to deal with other European artists from all places in the world, and to let them understand how computer scientists and academics can work harmoniously in a project. We jump to the present, Xenos Project: November was the foundation stone for the new short film that will see the light in 2011. In the coming months we shall see the evolution of this second work, here on the blog of course. Now, we think of the new year as full of satisfaction (we tried). Do not expect New Year's greetings now because Simone Iannuzzi said that I will write other articles before December 31... No comment.

Nonostante abbiamo una concezione del tempo differente dal vostro, anche per noi l’anno sta per finire, e fare un bilancio viene spontaneo, essendo la più classica delle attività a cui dedicarsi gli ultimi giorni dell’anno, oltre a mangiare e giocare a carte…
Quindi, il 2010. Elencare tutto quello che abbiamo fatto sarebbe una impresa davvero ardua, ma possiamo trovare dei “momenti chiave”, dei key frame,  che hanno scandito il nostro anno e quindi il nostro lavoro.
Primo su tutti, la nascita di Froggy is Back, evento della portata pari all’episodio finale di Lost (si, Danilo Di Falco, proprio tu, questa è una provocazione!). L’apice si è avuto giorno 18 maggio, ma il lavoro è durato più di nove mesi, come avrete avuto il modo di vedere nel nostro precedente blog,  abbiamo raccolto i frutti e il nostro cortometraggio è quasi arrivato a 11mila views. Quello è stato il trampolino di lancio per gli Studios che come sapete è stato a fine ottobre alla Blender Conference di Amsterdam, proprio per presentare Froggy, e anche lì abbiamo riscosso abbastanza successo. E’ stato per noi un modo di conoscere gli artisti di Sintel, altre realtà europee e confrontarci con artisti di tutto il mondo, per loro un mezzo per comprendere come gli informatici e degli accademici possano lavorare armonicamente ad un unico progetto. Saltiamo al presente, Xenos Project: novembre è stata messa la prima pietra per il nuovo cortometraggio che verrà alla luce nel corso del 2011. Nei prossimi mesi vedrete l’evolversi di questa seconda opera, ovviamente qui sul blog. Ora, si pensa al nuovo anno, che sarà altrettanto pieno di soddisfazioni (noi ci proviamo). Non aspettatevi adesso auguri di buon anno perché Simone Iannuzzi ha detto che dovrò scrivere altri articoli prima del 31 dicembre… No comment.



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